Friday, December 31, 2021

Uppsats om klassrumsledning

Uppsats om klassrumsledning



Skicka in ditt papper, uppsats om klassrumsledning. Kontakta oss. Genom att bygga upp denna medvetenhet kommer de att identifiera barnens ursprung, familjeförhållanden i hemmet och deras intresse för att lära. Man bör också notera att Stough et al. I detta ledningssystem är läraren ensam ansvarig för att vägleda eleven i alla deras klassrumsaktiviteter. Från elevernas syn, uppsats om klassrumsledning effektivt klassrumsledningssystem bör inkludera tydlig kommunikation om både akademiska och beteendemässiga förväntningar samt en allmänt samarbetsmiljö Hue och Wai-shing Li





Introduktion



Från fallstudiescenariot, uppsats om klassrumsledning, man kan dra slutsatsen att Mr. X är bekymrad över att en klassrumschef har lite uppsats om klassrumsledning om utbildningsprocessen och elevresultat. Hans oro bör åtgärdas eftersom de kan påverka hans motivation och kvaliteten på utbildningsprocessen i allmänhet, på grund av frustrationen kopplad till den nya rollen. Avsnitten nedan syftar till att utforska frågan om klassrumsledning och ta itu med Mr. X genom att förklara klassrumsledningens roll i samband med fortbildning. I sammanhanget av Mr. Från sammanhanget av Mr. En klassrumsledare är ansvarig för att organisera lärandeaktiviteter och instruera eleverna om de uppgifter de har för att slutföra Hulac och Briesch. Den övergripande praktiken av klassrumsledning är dock mer komplex och innehåller vanligtvis tre primära element - humanistisk tradition, uppsats om klassrumsledning, tillämpad beteendeanalys och klassrumsledningstraditionerna Fricke 9, uppsats om klassrumsledning.


Det första elementet är kopplat till kommunikation och problemlösning i ett klassrum, det andra är en modifiering av beteende och förstärkning för förbättrade läranderesultat, medan det sista elementet är kopplat till innehållspresentation och instruktioner. Med tanke på detta kan man hävda att Mr. Man bör också notera att Stough et al. Därför hjälper ett aktivt klassrumshantering eleverna att få mer omfattande kunskap, vilket tyder på att Mr. X kan hjälpa sina elever att förbättra sina läranderesultat genom att använda klassrumshantering. X uttryckte en oro angående uppgiften att distribuera materialet som huvuddelen av klassrumsledning. Men det föregående stycket förklarar att metodiken för klassrumsledning innebär mer än att bara presentera instruktioner och material eftersom den innefattar utvecklingen av en lämplig inlärningsmiljö.


Även om Mr. X kanske har mindre tid för föreläsningar, han kan utnyttja olika sätt att lära sig, såsom diskussioner eller lagarbete, för att säkerställa att eleverna förstår materialet bättre. Enligt undersökningen av Stough et al. X känner Detta innebär att instruktörer inte får utbildning och övning som skulle förbereda dem för att använda klassrumsledning i praktiken, vilket resulterar i ett obehag som liknar det som Mr. Huvuduppgiften för en sådan lärare är att ordna klassrummet för att säkerställa att allt är en ordning och att eleverna är medvetna om de procedurer och material de måste lära sig.


Men tyvärr missuppfattar många pedagoger detta koncept, uppsats om klassrumsledning, förstå huvudfokus för detta tillvägagångssätt som en disciplin Hulac och Briesch En intressant syn på frågan som beskrivs av Mr. X angående rollen som klassrumsledare, särskilt i samband med fortbildning erbjuds av Garett, som menar att en missuppfattning av begreppet klassrumsledning är vanligt eftersom pedagoger kan uppfatta det som att ha kontroll. En pedagog är dock den centrala del av utbildningsprocessen eftersom de presenterar materialet för klassen, uppsats om klassrumsledning, ställ frågor och kontrollera uppgiften.


Med detta tillvägagångssätt har en student inte tillräckligt med självständighet under studietiden. Klassrumsledning involverar en mängd olika metoder och tillvägagångssätt som gör det möjligt för en lärare att analysera klassens behov och inlärningsförmåga och välja tekniker som passar dessa individer. Denna information antyder både vikten av detta tillvägagångssätt för utbildning och behovet av att kontinuerligt förbättra befintliga bästa praxis. Sammantaget belyser denna fallstudie de problem som klassrumschefer möter i sitt arbete på grund av den otillräckliga förståelsen för deras roll i utbildningsprocessen. Det är dock viktigt för en pedagog att ha en sammanhållen förståelse för de samtida metoderna för utbildning och låta eleverna leda utbildningsprocessen.


Därför svaren som Mr. bör få för att dämpa sitt obehag inkluderar uppsats om klassrumsledning mångfald av klassrumshanteringstekniker och -strategier och avsaknaden av adekvata riktlinjer, vilket leder till oro från många pedagoger. Nya utbildare eller nybörjare kan kämpa med att bestämma sin yrkesidentitet och etablera sig som fakultetsmedlem. X använde framgångsrikt denna metod under sin föreläsning och skapade en positiv inlärningsmiljö för studenter som uppmuntrade beteenden som underlättar inlärningen. Följande stycken kommer att fokusera på att undersöka uppsats om klassrumsledning tillvägagångssätt som Mr. X för att utvärdera bevisen som tyder på att han uppsats om klassrumsledning klassen. För att identifiera bevisen som tyder på att Mr.


X hanterade klassen, är det nödvändigt att undersöka definitionen av klassrumsledning och huvuddelarna i den. Klassrumsledning omfattar olika tillvägagångssätt och uppsats om klassrumsledning som lärare använder för att hjälpa elever att engagera sig i lärandeprocessen. Förmodligen, Mr. Enligt Stough et al. Som sådan innebär fokus på det interaktionalistiska förhållningssättet att pedagogen skapar en miljö där eleverna utvecklar beteendesystem som tillåter dem att anpassa sitt beteende för adekvat lärande. I fallet med Mr. X, studenterna fick mycket självständighet under föreläsningen. Men de uppsats om klassrumsledning inte passivt lyssnande, eftersom pedagogen inkluderade flera aktiviteter, såsom en diskussion och grupparbete, som gjorde det möjligt för dessa individer att vara engagerade i processen och lära sig bästa praxis för utbildning.


X avslutade föreläsningen med att diskutera huvudaspekterna av begreppen som definierades under lektionen och genom att bedöma feedback från elever om de tillvägagångssätt han använde under lektionen. Detta är en viktig del av klassrumsledning som lär individer att utvärdera information och metoder kritiskt, samt att lära sig om deras personliga föredragna inlärningsstil. Genom feedbackbedömning, Mr. X kunde ta upp de nämnda inslagen i utbildningen. Syftet med klassrummet uppsats om klassrumsledning är att ge individer en förmåga att engagera sig i inlärningsprocessen, istället för att bara lyssna på en föreläsning eller titta igenom materialet.


Sharma nämner aktivt lärande och användningen av multimedia som en viktig komponent i modern klassrumsledning 1. I detta sammanhang, Mr. X tog upp de två domänerna framgångsrikt eftersom han visade eleverna en video som en introduktion till ämnet. Sharma hävdar att detta är en problemlösningsmetod utformad för att hjälpa elever att utveckla en ny uppsättning färdigheter genom att titta på multimediamaterial 1, uppsats om klassrumsledning. Dessutom innebär processen med aktivt lärande att eleverna samarbetar och diskuterar ämnet för bättre läranderesultat.


X använde denna teknik flera gånger eftersom han bjöd in eleverna för en diskussion om ämnet och erbjöd dem ett rollspel och grupparbete. På grund av det faktum att dessa var icke-traditionella inlärningssätt, kan man hävda att Mr. X klarade klassen. Under lektionens gång har Mr. X använde flera olika tekniker och tillvägagångssätt, inklusive digitalt innehåll, diskussioner, uppsats om klassrumsledning, och grupparbete, som gjorde att klassen kunde lära sig materialet från olika källor, uppsats om klassrumsledning.


X använde detta framgångsrikt eftersom hela föreläsningen bestod av olika uppgifter, uppsats om klassrumsledning. I en sådan miljö utbyter studenter uppsats om klassrumsledning om ämnet och sträva efter att utforska de delar av det som är av mest intresse för dem. Förstå tre nyckelteorier för klassrumsledning. Dessutom lär de sig att tillämpa de undersökta begreppen i sin kliniska praktik, vilket är väsentligt och underlättades av den slutliga diskussionen om de praktiska implikationerna. Klassrumsledning är mer komplicerat än traditionella metoder för att utbilda elever, vilket man kan se genom att undersöka exemplet med Mr, uppsats om klassrumsledning.


Sedan Mr. X erbjöd kontinuerligt eleverna nya aktiviteter och använde olika inlärningstekniker, kan det hävdas att han framgångsrikt tillämpade klassrumsledning. Sammantaget, Mr, uppsats om klassrumsledning. X klarade klassen framgångsrikt trots att han var nybörjare och var orolig för sin professionella prestation som pedagog, uppsats om klassrumsledning. Bevisen som stöder denna slutsats inkluderar definitionen av klassrumsledning som användningen av olika tekniker som hjälper till att skapa en lämplig miljö för lärande. Garrett, Tracy. Hulac, David Amy Briesch. Evidensbaserade strategier för effektiv klassrumsledning.


The Guilford Press, Fricke, Katharina. Klassrumsledning och dess inverkan på lektionsresultat i fysik: En jämförelse med flera perspektiv av undervisningsmetoder i grund- och gymnasieskolor. Logos Verlag Berlin, Sharma, Rajesh. Stough, Laura et al. Behöver ett skräddarsytt uppsatsprov skrivet från grunden av en professionell specifikt för dig? certifierade skribenter online. Klassrumshanteringsfrågor. Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen uppsats om klassrumsledning. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Läs mer. Vi kommer att skriva en anpassad uppsats om klassrumshanteringsfrågor specifikt för dig!


Osäker på om du kan skriva en uppsats om klassrumshanteringsfrågor själv? Den här uppsatsen om Classroom Management Issues skrevs och skickades in av din studiekamrat. Du är fri att använda den för forskning och referensändamål för att skriva din egen uppsats; du måste dock citera det i enlighet med detta, uppsats om klassrumsledning. Begäran om borttagning. Om du är upphovsrättsinnehavaren till denna tidning och inte längre vill ha ditt arbete publicerat på IvyPanda. Användning av Blackboard i en skolmiljö: Projektledningsplan Classroom Management Fallstudie. FÅ SKRIVHJÄLP. Citera denna tidning. Välj en referensstil:. Kopiera till Urklipp Kopierat! APA-6 MLA-8 Chicago N-B Chicago A-D Harvard. Referens till IvyPanda. Arbete som citeras "Klassrumshanteringsproblem.





hur man använder ethos pathos och logotyper i en uppsats



I mitt klassrumsledningssystem försöker jag alltid återspegla min önskade undervisningsstil och miljö för mina elever i klassrumsmiljön. Den förmedlar information om min övertygelse om innehållet och den allmänna inlärningsprocessen. Dessutom representerar det de vanliga typerna av instruktioner som äger rum i alla typiska klassrum. I detta ledningssystem är läraren ensam ansvarig för att vägleda eleven i alla deras klassrumsaktiviteter. En student har normalt minst två kognitiva krav hela tiden: kraven på akademiska uppgifter, som mestadels innebär att förstå och arbeta med klassrummets innehåll. Det andra kravet är den sociala delen av lärande där en elev har till uppgift att interagera med andra individer, särskilt sina klasskamrater och diskutera innehållet som läraren Yisrael lärt ut. Därför kommer jag att se till att mina klassrumsledningssystem tillåter mina elever att förstå innehåll som jag lär dem och hittar också de mest effektiva sätten att delta i dem för att visa deras förståelse.


Enligt min personliga undervisningsstil kommer jag att lyfta fram några av de aspekter som jag skulle se till att jag har införlivat i mitt klassrumsledningssystem. Undervisnings- och lärmiljön bör övervakas i både det kognitiva och fysiska rummet. Det fysiska utrymmet förbereds normalt av läraren genom att se till att det har arrangerats på ett sådant sätt att det förbereder eleverna för att lära sig Hue och Wai-shing Li Innan jag börjar mina lektioner skulle jag ställa mig själv olika frågor som, är rummet tillräckligt varmt och inbjudande? Överensstämmer rumsarrangemanget med min inlärningsfilosofi? Ta bort allt distraherande material i mitt klassrum?


Bland många andra frågor som till stor del definierar inlärningsmiljöns tillstånd. Det är absolut nödvändigt för lärare att skapa och implementera klassrumsledningssystem som involverar metoder som odlar en gynnsam klassrumsmiljö för eleverna. Nästa funktion i mitt ledningssystem är att skapa förväntningar genom att formulera olika regler och procedurer. Regler är kända för att indikera förväntningar på beteende i klassrumsmiljön medan procedurer är avsedda att indikera hur saker och ting skulle göras i klassrumsmiljön. Faktum är att regler kan formuleras i klassrummet med hjälp av eleverna så att de får känslan av att de har varit delaktiga i uppbyggnaden av sin styrande struktur och därför inte skulle klaga när disciplinära åtgärder har vidtagits efter en elev. går emot de uppsatta reglerna.


Som lärare förväntas jag ha kunskap om hur regler och rutiner bör tillämpas för olika miljöer. Det har bevisats av klassrumsledningsteoretiker och forskare att elever som visar hög nivå av engagemang och akademisk framgång vanligtvis implementerar en systematisk stil mot klassrumsledning under början av läsåret. Därför tycker jag att mitt ledningssystem är effektivt eftersom att ställa upp förväntningar är avgörande för att förbättra elevens lärande. Förmodligen är den viktigaste rollen för en lärare som till stor del skulle förbättra en elevs prestation aspekten av motivation.


Mitt klassrumsledningssystem syftar till att uppmuntra och motivera eleverna att göra sitt bästa och att också vara exalterade över vad de än lär sig eftersom jag tror att inlärningsprocessen ska vara rolig. Motivationsklimatet skapas genom att förklara två faktorer som är; värde och ansträngning. För att bli motiverade måste eleverna se resultatet av sitt hårda arbete och andras. Som lärare har jag valt att motivera min elev både genom att uppmuntra dem i deras ansträngningar i klassarbetet och även genom att berömma dem verbalt när de gör exceptionella saker i klassen. I mitt klassrumsledningssystem involverar jag också aspekten att upprätthålla lärmiljön genom frågan om beslutsfattande.


Att upprätthålla en inlärningsmiljö är mycket viktigt och kräver att läraren aktivt övervakar sina elever. Genom aktiv övervakning skulle jag noga följa min elevs allmänna beteende, korrigera olämpligt beteende innan det blir värre och ta hand om deras inlärningsprocess. Jag rekommenderar att, för att alla lärare effektivt ska kunna övervaka både beteende och akademiska framsteg hos sina elever, krävs regelbunden undersökning av klassen, och även att se efter tecken som kan tyda på fall av ouppmärksamhet eller förvirring i beteendet för en viss elev. Sammanfattningsvis framgår det av beskrivningen av min klassrumsledningsstrategi hur viktigt det är för alla lärare att ha ett ledningssystem för sitt klassrum.


Jag tycker att det är mycket viktigt för en lärare att ta hänsyn till olika grundläggande misstag som ofta görs under implementeringen av beteendestrategin. Jag anser dock att förvaltningsstrategin inte bör vara för stel. Trots att en lärare har fastställt regler och rutiner för olika händelser i klassen och de sannolika konsekvenserna av att bryta mot dessa regler, bör en lärare använda logik för att lösa olika problem i klassen. Till exempel kan två elever med ett liknande missbeteende kräva en helt annan interventionsstrategi. Hue, Ming-tak och Wai-shing Li. Klassrumsledning: Skapa en positiv inlärningsmiljö. Hong Kong: Hong Kong University Press, Yisrael, Sean B. Classroom Management: A Guide for Urban Schools Teachers.


Vi accepterar provpapper från studenter via inlämningsformuläret. Om den här uppsatsen tillhör dig och du inte längre vill att vi ska visa den kan du göra anspråk på den så tar vi bort den. Fyll bara i formuläret för begäran om borttagning med alla nödvändiga detaljer, såsom sidplats och viss verifiering av att du är en sann ägare. Observera att vi inte kan garantera att ogrundade anspråk kommer att uppfyllas. Obs: det här exemplet tillhandahålls av en student som du, använd det endast som en vägledning. ID Prenumerera på WowEssays Premium och få tillgång till över 1 MILJON högkvalitativa nedladdningsbara prover. FÅ TILLGÅNG NU. E-post för lösenordsåterställning har skickats till e-post. HIRE WRITER PREMIUM DATABAS Logga in. ATHYR skribent PREMIUM DATABAS. Typ av papper. Detta innebär att instruktörer inte får utbildning och övning som skulle förbereda dem för att använda klassrumsledning i praktiken, vilket resulterar i ett obehag som liknar det som Mr.


Huvuduppgiften för en sådan lärare är att ordna klassrummet för att säkerställa att allt är en ordning och att eleverna är medvetna om de procedurer och material de måste lära sig. Men tyvärr missuppfattar många pedagoger detta koncept, och förstår huvudfokuset för detta tillvägagångssätt som en disciplin. Hulac och Briesch. En intressant syn på frågan som beskrivs av Mr. X angående rollen som klassrumsledare, särskilt i samband med fortbildning erbjuds av Garett, som menar att en missuppfattning av begreppet klassrumsledning är vanligt eftersom pedagoger kan uppfatta det som att ha kontroll. En pedagog är dock den centrala del av utbildningsprocessen eftersom de presenterar materialet för klassen, ställer frågor och kontrollerar uppgiften.


Med detta tillvägagångssätt har en student inte tillräckligt med självständighet under studietiden. Klassrumsledning involverar en mängd olika metoder och tillvägagångssätt som gör det möjligt för en lärare att analysera klassens behov och inlärningsförmåga och välja tekniker som passar dessa individer. Denna information antyder både vikten av detta tillvägagångssätt för utbildning och behovet av att kontinuerligt förbättra befintliga bästa praxis. Sammantaget belyser denna fallstudie de problem som klassrumschefer möter i sitt arbete på grund av den otillräckliga förståelsen för deras roll i utbildningsprocessen. Det är dock viktigt för en pedagog att ha en sammanhållen förståelse för de samtida metoderna för utbildning och låta eleverna leda utbildningsprocessen. Därför svaren som Mr.


bör få för att lindra sitt obehag inkluderar mångfalden av klassrumshanteringstekniker och -strategier och avsaknaden av adekvata riktlinjer, vilket leder till oro från många pedagoger. Nya utbildare eller nybörjare kan kämpa med att bestämma sin yrkesidentitet och etablera sig som fakultetsmedlem. X använde framgångsrikt denna metod under sin föreläsning och skapade en positiv inlärningsmiljö för studenter som uppmuntrade beteenden som underlättar inlärningen. Följande stycken kommer att fokusera på att undersöka hur Mr. X för att utvärdera bevisen som tyder på att han klarade klassen. För att identifiera bevisen som tyder på att Mr.


X hanterade klassen, är det nödvändigt att undersöka definitionen av klassrumsledning och huvuddelarna i den. Klassrumsledning omfattar olika tillvägagångssätt och tekniker som lärare använder för att hjälpa elever att engagera sig i inlärningsprocessen. Förmodligen, Mr. Enligt Stough et al. Som sådan innebär fokus på det interaktionalistiska förhållningssättet att pedagogen skapar en miljö där eleverna utvecklar beteendesystem som tillåter dem att anpassa sitt beteende för adekvat lärande. I fallet med Mr. X, studenterna fick mycket självständighet under föreläsningen. Men de lyssnade inte passivt, eftersom utbildaren inkluderade flera aktiviteter, såsom en diskussion och grupparbete, som gjorde det möjligt för dessa individer att vara engagerade i processen och lära sig bästa praxis för utbildning.


X avslutade föreläsningen med att diskutera huvudaspekterna av begreppen som definierades under lektionen och genom att bedöma feedback från elever om de tillvägagångssätt han använde under lektionen. Detta är en viktig del av klassrumsledning som lär individer att utvärdera information och metoder kritiskt, samt att lära sig om deras personliga föredragna inlärningsstil. Genom feedbackbedömning, Mr. X kunde ta upp de nämnda inslagen i utbildningen. Syftet med klassrumsledning är att ge individer en förmåga att engagera sig i inlärningsprocessen, istället för att bara lyssna på en föreläsning eller titta igenom materialet.


Sharma nämner aktivt lärande och användningen av multimedia som en viktig komponent i modern klassrumsledning 1. I detta sammanhang, Mr. X tog upp de två domänerna framgångsrikt eftersom han visade eleverna en video som en introduktion till ämnet. Lärarnas roll är att hjälpa dem att främja självförvaltning och själveffektivitet för vidare utveckling. Garrett antar att en klassrumsmiljö är en plats där små barn lär sig att kommunicera med kamrater, lärare och andra deltagare i inlärningsprocessen. Små barn ska lära sig att hantera olika utmaningar och hitta praktiska lösningar.


En lärare bör lära barn att utveckla dessa färdigheter i daglig kommunikation genom att tillhandahålla diskussioner, spel och träning. Shindler hävdar att lärare bör skapa en stödjande atmosfär i klassrumsmiljön för att lära barn att fatta personliga beslut. I denna ålder bör barn skilja på vad som är rätt och vad som är fel. Att läsa böcker uppmuntrar dem att lära sig om världen och sin plats i den. Barn börjar lära sig hur de hanterar sitt beteende och interagerar etiskt i klassrummet. Detta kan uppnås genom att spela där varje elev spelar en specifik roll. Att lära barn hur de kan förbättra sin hälsa leder också till utvecklingen av självförvaltning.


Chatta nu Beställ nu. Ärlighet, ansvar, medkänsla, pålitlighet och andra viktiga etiska värderingar bör utvecklas i denna ålder hos barn. När de inser sin betydelse i klassrumsmiljön kommer de att utveckla ett bättre beteende som hjälper dem att interagera med varandra mer effektivt. Yisrael föreslår att self-efficacy hjälper eleverna att tänka, bete sig och känna på ett korrekt sätt. Observationsinlärning ska bli centralt i undervisningspraktiken, i denna ålder lär sig barn vad de vill uppnå i livet. En lärare bör utforma uppgifter som involverar eleverna att utvärdera och syntetisera material istället för att bara memorera det.


Lärare bör hjälpa eleverna att reflektera vad de lär sig. Det senare bör motiveras inte bara av önskan att få ett högt betyg; de bör förstå vikten av ny kunskap i deras framtida utveckling och tillväxt.

No comments:

Post a Comment